Mallis- Stolt Tvåbarnsmor

Alla inlägg under november 2009

Av malin sjöström - 28 november 2009 17:11

Sov morgon i dag, jätteskönt. har inte alls gjort mycket i dag här hemma. Erika och jag var på 1års fika, Lina fyllde år i går. Hon är så söt den gummsan. Vi passade på att gå en promiss, så att vi fick röra lite på oss och vovvarna fick springa av sig lite. Elmer tyckte det var jätte skoj att busa med bästa kompisen Mirre. Det har varit lite dåligt med dieten i går och i dag. Fuskade i går med två pepparkakor och glögg. I dag blev det en stor tårtbit. Fy fy på mig..

Brukar inte ha som vana att fuska men får köra strikt på veckorna så kanske jag kan unna mig något mer smarrigt på helgerna som inte är allt för onyttigt som typ lite nötter och mörkchoklad.

Kanske blir det en kvällspromiss med Utzan och Emil. Annars blir det nog en rejäl runda i morgon. Det har blivit lite dåligt med promenaderna i två dagar nu eftersom vi har hållt på med renovering här hemma. Vi har bestämt oss för att hålla Simon hemma från dagis pga svinis vill inte att han ska bli sjuk eller smitta sin lilla lille bror. Det är svårt att skydda sig fullt ut så klart. Det här med vaccinering eller inte blir man ju tokig av att tänka på. Det vi kan göra för att skydda lilla Emil. Är ju att vaccinera oss, vi tre som kan få vaccin. Och sedan hålla honom hemma. Dumt att dra med honom på affärer och så där det finns mycket människor. Det verkar som det är en hel hel del männisor nu som har insjuknat i svinis nu i hudiksvallstrakterna. Därav min stackars bror som har legat deckad hela veckan. Som tur är har vi inte träffat honom på ett tag.  Ska försöka få något gjort här hemma nu. Vi får se om jag orkar ta tag i målningen, eller om det ska få vänta tills i morgon.

Av malin sjöström - 23 november 2009 21:48

-3,8 kg... Härligt. Har bestämt mig för att gå på blandad kur nu alltså äta ett riktigt mål mat om dagen plus cambridge. Började dagen med att promenera med vovvarna och vagnen i rask takt 6km, med sällskap av carro och ida.I morgon blir det skogstur med vovvar barn och mommo "pelle". Hoppas det blir fint väder...

Av malin sjöström - 22 november 2009 20:02

Tråkig söndag, regnat hela dagen. Har inte orkat gjort så mycket i dag. En riktig latdag. Simon har varit på trottshumör i natt och typ hela dagen. Det tär på krafterna och energin går ur. Har varit duktig med promenaderna men har vilat lördag och söndag. Kanske bra för fogarna att få vila lite också. Ska promenera i morgon med carro och ida. Sedan blir det att fortsätta med renoveringen av hallen. Hundarna har hafft en jätte tråkig helg, stackarna... Måste verkligen bli skärpning på den fronten. Dom får mycket mortion nu men dåligt med hjärngymping.


I morgon blir det vägning, intressant att se om det har blivit något resultat. Få se om jag går på renkur en vecka till. Det vore gott med ett fastmål med mat en gång per dag.

Av malin sjöström - 16 november 2009 18:56

Nu är jag på G, halvtimes promiss i rasktakt i regnet. Påbörjad cambridgekur, kommer att gå på ren kur en vecka eller två för att sedan gå över till Gi kost. Har desutom flängt runt här hemma. Dragit bort gammal tapet i hallen. Sprungit ner med hallmöbler till källaren samt en del kläder. Nu ska det bli fint i hall och kök nytt golv och nya tapeter härligt härligt. Go killarna har badat i kväll, lägger ut en bild.


     

Av malin sjöström - 15 november 2009 23:14

Nej Nej Nej, jag ska inte slänga ut gubben.

Det hela handlar om att må bra till kropp och knopp. I morgon smäller det grav kilorna ska väck, sakta men säker. 13 kg att gå ner. Vill känna mig bekväm både kroppsligen och mentalt. Det kommer att bli lite ändringar i mitt liv även när det gäller andra plan, inget som direkt kommer att märkas av andra. Men som förhoppningsvis kommer att göra att jag kommer att känna mig glad och harmonisk i slutändan. En av dessa förändrigar kommer att bli att inte titta så mycket på TV utan i stället läsa böcker och tidskrifter som stimulerar knoppen. Vara utomhus så mycket det går i skog och natur. Sluta älta gammla beslut och handlingar som tar udden av självförtroendet och självkänslan. Bestämma hur jag ska göra med min häst det känns inte riktigt bra i magen och i hjärtat som sitvautionen ser ut nu. Inte riktigt likt mig att ha det som det är nu och har varit ett tag. En fråga som tar mycket energi, känns nästan som man har lämnat en kompis i sticket. Ska även försöka att komma fram till vad jag vill göra med jobb studier mm. Det låter som jag är i en kris, så är inte fallet. Har varit där och kraffsat mig upp igen. Därav detta, försöker att ta hand om mig själv. I morgon i morgon början på något bra och nyttigt.

Lägger ut en bild på två av mina glada älsklingar.


  

Av malin sjöström - 12 november 2009 20:24

  

Ovido - Quiz & Flashcards